Ahad, 18 Januari 2009

Proses Pengundian Berjalan Lancar Tanpa Pergaduhan

KUALA TERENGGANU, 17 Jan (Bernama) -- Proses pengundian di semua pusat undi pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu secara amnya berjalan lancar hari ini selain dua insiden kecil terpencil berikutan kecekapan polis dan kerjasama yang diberikan oleh penyokong parti-parti bertanding.

"Walaupun suasana agak tegang di beberapa pusat pengundian, namun ia senario biasa yang berlaku pada hari pengundian.

"Tiada sebarang insiden pergaduhan yang berlaku dalam tempoh pengundian dijalankan sehingga pukul 5 petang tadi," kata Ketua Polis Terengganu Datuk Mohd Shukri Dahlan dalam sidang media di sini, Sabtu.

Beliau berkata satu laporan polis dibuat oleh seorang penyokong PAS mendakwa terdapat seorang individu berada di kawasan yang tidak dibenarkan di kawasan pusat mengundi.

Polis sedang menyiasat dakwaan itu, katanya.

Di Gong Kapas, katanya, terdapat satu pergaduhan kecil melibatkan penyokong dua parti yang bertanding namun perselisihan faham itu dapat diselesaikan segera tanpa sebarang tangkapan.

Bagi melicinkan proses penjumlahan undi di Stadium Negeri, katanya polis telah menutup jalan bermula dari bulatan Ladang sehingga Jalan Sultan Mahmud bagi membolehkan semua penyokong parti berkumpul di situ.

Katanya, semua peti undi dijangka tiba di pusat penjumlahan undi di Stadium Negeri dari 8.30 malam hingga 9.30 malam.Mohd Shukri juga berkata polis tidak membenarkan mana-mana pihak mengadakan perarakan bagi meraikan kemenangan pada pilihan raya kecil itu.

-- BERNAMA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan